Percubaan Kedua Yg Hampir Berjaya….Berjaya ker????

Published November 9, 2009 by Qiss FendiYana

4 November 2009

Ni hari yg paling kelam kelibut jadual hidup aku dibuatnyer….Nk taui kenapa???? Apalagi tetiba sorg agent hartanah ni kol nk set appoinment tgk umah kt Puchong Perdana Pagi Rabu….Aku punye la blur + blank…x tau nk g tgk ker x? Kalu aku g tgk umah tuh maknanya kena amik cuti la plak..kang dikata plak aku g cr ular….mengular time keje..tp hakikatnya mmg selalu buat pun….Alahai Cik Abg Fendi plak dok sibuk  preparfe nk g outstation plak…aku plak terkontang kanting x tau nk EL ker x…Nk cabut cm tuh ajer segan la plak sbb patutnyer petang Rabu tu aku mintak dgn boss nk balik awal…nk ikut Fendi g Pasir Gudang…We all plan nk balik Sg.Petani terus ble dah habis seminar tu….Pk punyer pk aku pun amik keputusan amik EL jer…bukan ada kej pon kt ofis tuh…minggu nih aku download data asyik salah jer…drp dok melopong kt ofis sambil edit blog baik aku g jejln mkn angin selagi ada peluang org nk sponsor nih….hua hua hua…

So dgn rasminyer kul 9 pg aku g la jejln kt area Puchong tuh…niat hati nkl cuci mata jer kt area tuh..tup tup byk plak iklan rumah utk dijual…siap bole tgk terus tuh…ada la berkenan sebijik dua umah kt situ…then tiba jam 11 aku g la jumper agent yg kol semlm…apelagi dh tilik punyer tilik, secara keseluruhan aku berpuas hati la….laman rumah luas bole park 2 bijik kereta..pecah tembok pagar bole buat tpt jemur baju plak kt situ…belakang umah plak ada space utk ank2 kayuh basikal la….bole la tahan luas rumah tuh..Rm 135 K…aku dah berkenan habis dah…tp cik abg berkenan rumah yg kitorg cuti mata td….masalahnyer nk kena bgtau cina tuh cepat utk process segala urusan berkaitan nih…dia kata dia bg masa till Jumaat…..

Setelah aku guna kuasa “women power” akhirnya aku dpt pujuk Fendi beli ajer umah kt Puchong Perdana tuh..tp aku tau dlm hati dia still nk dok Cheras…Umah Cartoon tuh….disebabkan keputusan yg aku buat tuh lmbt skit, Helen x sempat nk tolong la wei….dah ada org lain pintas dulu….aku dah wat keje suku jln dah…..tinggal fax balik Letter of  Confirmation tuh…..tp dah bukan rezeki kami…kebetulan plak kami dok kt JB time tuh…susah nk jumper fax machine, pegi JB naik bas plak…susah nk settle urusan bank….huhuuhu….tp si Helen mmg gle la nk dptkan komisyen umah tuh..sanggup tuh g cr adik aku suh sain LoC tu supaya x lepas kt tgn org lain..tp Tuhan dah tentukan aku x dpt umah tuh..and then that’s it…X dpt…Mau aku dok frust dlm bilik hotel tuh smbl melayan buku citer Cinya…Tiada Akhirnya tulisan Fauziah Ashaari sambungan drp buku Kau Yg Satu…Ala citer Izzah and Hariz tuh….mesti korang pernah baca novel nih….

Nasib baik ada Pn.Zila kt JB…bole la sembang2 dgn dia sambil menghilangkan rasa lara hati tuh….nk ajak Zila lepak pon x bole sbb dia tgh keje….Kang x pasal plak kena sound bos Johor…..x larat aku nk dgr!!!!!!  Lepas jer seminar tuh we all terus berangkat g Larkin….nk Balik Jumper Baby Qis…..wah rindunyer…..

Neway thanx to Latif (Member cik abg la yg sanggup jd ala2  drebar la jugak…Siap g lepak makan kt Senibong lg)….and Team cik abg yg rerajin hantar bos diaorg g Larkin Sentral….

Leave a Reply

