Ketip Kuku kena Ikut Hari Gak!

Published November 21, 2009 by Qiss FendiYana

21 November 2009

Semalam aku dok mengadap triologi “Ombak Rindu”, apa tajuknyer? ooo…”Rindu Cintaku kot”..t aku check…luper lak tajuk…syok baca citer jer…hehehe…. dalam buku ni ada la tersebut pasal ketip kuku yang selama nih aku x tau…selalunyer aku ketip hari Jumaat..Tp kalu dah terlepas hari Jumaat aku belasah la hari aper pun aku x kisah…X tau plak ada hadis pasal ketip kuku inh..Terasa Jahil la plak…
RASULULLAH S.A.W BERSABDA: YANG ERTINYA: Barang siapa yang mengerat kukunya pada ;
* Hari Sabtu : Nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit -Maknanya senang kena penyakit la!
* Hari Ahad : Nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kemiskinan- maknanya mewarisi kepapaan!
* Hari Isnin : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk sihat -maknanya rahmat kesihatan!
* Hari Selasa : Nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk penyakit -maknanya menempah penyakit la!
* Hari Rabu : Nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan. -Maknanya menuju kebinasaan!
* Hari Khamis : Nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit. -ni pun sama la dgn Hari Isnin..Kesejahteraan!
* Hari Jumaat : Nescaya keluar dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah Taala

Nak ketip plak kena ada aturannya..Kena start dgn Jari Telunjuk kanan dikuti jari hantu dan seterusnya..last sekali baru ibu jari tgn kanan..Baru bole follow utk tgn kiri plak..Kronologi pun sama…Jangan plak keti pkuku pakai gig…Tu susah nk ajar tuh!

Lepas aku baca tuh aku pun terpikir la…Mesti ramai yang x tau pasal nih kan? Yela masing2 sibuk dgn kehidupan dunia sudah tentu alpa untuk mencari pengetahuan tentang hal2 remeh nih..jangan dianggap sesuatu itu adalah remeh sehingga kita temui kebenarannya….

So sesamala kita share info nih..Mana tau dpt flash back aper yg pernah kita belajar satu ketika dulu…ahaks

4 comments on “Ketip Kuku kena Ikut Hari Gak!

  • Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s

    %d bloggers like this: