PPM Management Meeting

Published November 21, 2009 by Qiss FendiYana

19 November 2009

Fuh..Hari nih amat melemahkan semangat aku utk bekerja…nk tau kenapa?

Sebabnyer aku kena attend meeting ni bersama dgn big2 boss yang lain…kalu setakat dengar bole la taahn lagi..nk kena present report tuh…aku x biasa ni…akibatnyer mmg dahsyat if masuk meeting nih..Kena hentam sampai muka lenyek ke lantai la…

Kebetulan plak time meeting, GM plak angin kus kus…kena la jawabnye..First session pun dah berasap….terkulat2 manager ni dibuatnyer…kesian aku tgk…nk warning x agak2…tp dah mmg dasar org Cina, kalu jadi boss mmg dia tekan habis habisan org bawahan dia..kalu org bawahan org Melayu lag ila sedap dia melantun kata2… Yang x tahan tuh sampai merendah-rendahkan darjat org sesuka hati dia…malu wei!!

2nd session kena time aku…nasib aku ni ikan bilis jer…so dia nk marah pun bertapis2 la sbb bukan keje aku nk tau perjalanan penuh department nih…aku jaga a portion jer…so comment pun kena a portion jugak la…Alhamdulillah…lega aku…tp senyum mesti maintain kang nmpk sangat baru kena belasah tadi…

Overall aku tgk Meeting ni mmg x sesuai la….Meeting satu hari..aku dok pk gak…aper yg akan berlaku dgn otak kita if satu hari kena pressure jer…mau lenyek macam kena gilis dgn train…beku tu…x tau nk bagi reason aper lagi if GM tanya question….semua melongo jer…tgu time makan then chaos…nk g solat pun kena curi2 keluar..Dah Cina mana la nk sembahyang…So pepandai la sendiri…Rasa macam keje kt syarikat swasta mana ntah…

Kesimpulannyer aku x nk naik pangkat…Kalu ada offer pun may b aku nk tranfer ke unit lain…x kuasa nk melayan keje2 yg messy macam nih…Susah if jadi org tengah…nk kena puaskan hati sume org …Last2 kita yg x puas hati…sakit hati ada la..Agaknyer aku kena hypertension disebabkan benda2 cenggini…Ditambah dgn stress kt umah plak…fuss

Leave a Reply

