New Lesson- Think Cell

Published November 23, 2009 by Qiss FendiYana

23 November 2009

Hari nih aku malas2 datang ofis…Biasa la hari Isnin selalunyer org masuk ofis lamabt sb bgn lambat,jln starting jam la..bla bla…Aku sampai cam biasa jer..x awal x lamabt…yang pasti punch card x merah la…sesampai jer kt ofis, ummm ada 3 ketul jer manusia kt ofis…Yg lain tgh stuck dlm jam, baru kuar umah + ada yg masih tido lagi…huhuhu…ni kes parah nih…

Alang2 dah ada kt ofis, aku pun bukak la Outlook cam biasa…tk keje aper yg mendatang utk aku settlekan…ooo….ada NGN migration..Kena prepare forecast utk additional site migration…ketik2 PC dalam sejam dah siap la forecast tu then terus forward kt empunyer yg request tuh…bosan bebenornyer nk wat keje senang nih…x mencabar minda langsung..

Tgh dok layan otak aku nih, tetiba Madam suh aku settlekan presentation utk dia..Dia nk masuk meeting nih..kena la prepare beberapa slide presentation guna “think cell”. Actually dah lam aku install benda nih tp x tau nk guna ble dan di mana..tup2 kena buat presentation guna benda nih..mau kelam kelibut aku baca manual cam ner nk guna function2 yg ada..features pun dah x sama dgn excell biasa….actually think cell ni lagi senang from excell if kita dah explore sume function yg ada….sesuai utk present grph ikut management punyer view…Skg mostly presentation nk guna stail Mckenzie punyer presentation..Color must be corporate color n so on..Aku layan jer la benda baru nih…Ketik2 PC dalam sejam siap…biasa la try and error mesti dapat punyer…Ikut kemahiran sendiri..kalu lambat tangkap alamat ke laut la.

Dah siap presentation, aku passs kt boss la plak..nk kena check dulu kang present ntah ape ntah…kang kena belasah lagi…huhuhu….

Esok hai Gift Exchange….X sabarnyer nk tgk hadiah…ahaks…Actually gift sender tu should be a secret admirer tp aku dah tau dah saper..org tuh tersebut nama bapak aku..dah nama Othman tuh aku sorang jer  wakilnyer..hehehee…

Leave a Reply

