Teka teki CULIK

Published December 14, 2009 by Qiss FendiYana

14 December 2009

Lunch tadi aku balik lepas kt umah jap….Tgh dok lepak tuh tgk la berita TV1…adalah satu artikel bertajuk “Rancang Culik Berakhir Dgn Maut”… So aku dgr la minah yg baca berita tuh report…tetiba hubby aku bagi satu teka teki kt aku…hehehe..begini teka tekinyer:

Hubby: Culik aper yg tidak dikatogerikan sebagai jenayah?

Aku: Aku pun pk la lama skit, aku dah tau nih mesti nk pekena aku nih….Agak2 aper jawapannyer?

Hubby: Mestilah culik gigi….mana ada org kisah!!!

Aku: Hampes…makan Culik Malas pun bukan kena tangkap…hehehe…Culik Malas nih sejenis kuih kt Kelantan..

Lepas tuh tiba slot sukan, minah yg baca berita tuh report la pasal Sukan SEA..Malaysia dok no.4 bawah pada Singapura dgn emas 22 keping..Jumlah pingat setakat hari nih 65 pingat….Pastu ada la artikel pasal Mamat Indon yg berjaya kekalkan pingat emasnya semasa Sukan SEA di Korat dulu…Sprint 100m…tetiba dalam kepala otak tergerak nk berteka teki dgn hubby…

Aku: Kenapa mamat Indon tuh berjaya kekalkan Pingat Emasnyer dalam acara pecut 100m dan 200m tuh?

Hubby: Berkerut2 berpikir..dia pun tau mesti jawapan aku merapu punyer….hehehe…

Aku: Jawapannyer x der la merpau cuma kena berpikir sedikit…ahaks….Jawapannyer adalah sebab kt Indonesia byk sgt letupan gunung berpai dan juga gempa bumi, mestilah dia sentiasa berlatih sprint untuk selamatkan dirinyer drp kena kejar dgn lava gunug berapi dan jugak kena hempap dgn bangunan if berlaku gempa…Hua hua hua…

Jangan mare…Sekadar menjana otak di tghr yg mengantuk dan membosankan tuh…Maklumla smlm aku tido x cukup..bb merengek sbb selesema, hidung tersumabt x lega lagi….terpaksala melayan kerenah bb sorg nih…dd nyer tido mati x sedar aper…hampeh!!!

Leave a Reply

