Abah mertuaku SAKIT!!!!

Published January 6, 2010 by Qiss FendiYana

6 January 2010

5 January 2010 menjelma membawa kesayuan kepada keluarga hubby tercinta….

Asalnyer malam Isnin lepas aku tetiba jadi naik hangin hubby aku asyik dok bukak ESPN…dah naik muak aku tgk bola masuk gol ajer…Actually aku bukanner x suka tgk bola tp kalu dah sehari suntuk dok tgk hubby mengadap bola ajer, mau aku x naik hangin..aku pun ada citer fav gak nk dilayan….mentang2 la Astro dia yg pasang, ingat bole layan sorg jer….Aku punyer la geram smp x bole tido mlm…bb dok merengek pun aku bole layan x layan ajer…

Tetiba dalam jam 2.23 a.m, ringtone lagu Happy bernyanyi dgn girangnyer…hp hubby la tuh…aku wat derk jer la sbb bengang aku belum habis lagi…drp call tu aku dpt tangkap suara pompuan nangis..aper lagi makin aku bengkerk jer la…tp aku pasti hubby x main kayu tiga lagi….mau nk kena cincang 18 kerat kt aku…sbb aku dah ckp nk kawin lain silala tunaikan  segala terma & syarat drp aku…hhehehehe..disebabkan aku curiga dgn call tuh aku pun tanya la ” ape halnyer”…  Jawapannyer kak ipar aku call sbb abah depa masuk wad kena strok… aper lagi kak ipar aku terus bergegas balik Kedah la…tp hubby aku tgh kompius lg nk balik ke idak?sbbnyer hubby ada byk keje nk wat kt site…mmg x bole balik…

Setelah clling sana sini so we all amik keputusan bertolak balik jugak ke SP dalam jam 4 a.m…mana la tau..ajal maut di tangan Allah…baik balik la drp menyesal di kemudian hari…Maka jam 9 a.m 5 Jan 2010 aku smp di HSAH SP tp x bole masuk sbb belum time melawat lagi….So aku cilok masuk ikut jalan Dr….hehehee..adala caranyer…buat2 sesat then menyeludup masuk la….nasib baik…

Setelah tgk keadaan abah tuh mmg menyedihkan la..aku sbg menantu pun x bole tahan tgk…mula la nk melalok….Abah dah disahkan lumpuh separuh badan kanan…then ada plak darah beku di otak…setelah scan Dr suggest biarkan darah cair sendiri pakai ubat la…Dr x bg bedah takut chances nk idup tuh!!! 80% 20%…chances nk idup hanya 20%..mau x melalak sume …

Setakat hari nih perkembangan agak baik sbb abah macam dapat rasa tangannyer yg lumpuh tuh..tu pun ble nurse cucuk nk masukkan ubat dan air…Alha,dulillah..paling kurang ada harapan untuk senmbuh walaupun sebesar kuman….Sedih sgt tgk abah cm tuh…ble cucu2 dtg tgk abah macam bersemangat jer…..Kak pun nampak sedih gle..mau x sedih abah kesayangan kemungkinan hidup dan mati sama byk….

Jadi kami sekeluarga berharap sgt kawan2 dpt tolong doakan sekali kesejahteraan abah tuh…Moga segala kesakitan yg dialami akan berlalu bagai angin lalu dan kembali sihat…walaupun Dr kata may b lepas nih kena dok atas wheel chair tp kami sekeluarga berdoa semoga panajng umur dan bahagia selalu..Aminnnnn…

Leave a Reply

