Supervision of RT Civil Works

Published April 3, 2010 by Qiss FendiYana

29 March – 31 March 2010

Sebelum aku attend kursus TA 1137 nih, aku mmg totally out la pasal civil works. Haram tak tau apa pun. Apa peranan supervisor, what to supervise, what is specificaion in civil works..Aku selalu jugak pegi audit department and kat site sekali tapi aku pun dok pikir jugak apa bende yg aku audit…Segala benda yg ada dlm tanah tuh bukan aku kenal pun..Masuk man hole tengok ajer la lorang tuh….x sure apa y ada kt dlm tuh…n functionnya sekali.

After aku attend course nih, haram AND memang tak bole tipu aku lagi..Aku almost dah faham keseluruhan keje AND….hehehe..Kontrakor pun jaga2..silap haribulan dapat warning from TM…hehehe…bukan nak berlagak, actually sesaper yg keje kat ND sepatutnya attend course nih awal2 lagi..Baru la depa paham keje depa yg sebenornye…. Byk sgt la kes supervisor TM kene kencing dgn JKH kontraktor….

Aku pun dah dapat sedikit kesedaran…Pesanan penaja adalah untuk tarik lebih ramai non exec pegi kursus nih sbb non exec la yg byk turun site and bg report ke exec…Exec plak bg kuasa penuh kepada non exec utk wat keje2 cenggini..So management kena lah make sure org yg diberi kepercayaan nih dpt beri yg terbaik utk company….

Leave a Reply

