Cerita Aku

Published May 12, 2010 by Qiss FendiYana

12 May 2010

Lama dah x mencoret kat blog nih….Lately busy gle sampai nk menjeguk blog pun x smepat…Byk sgt keje kt ofis nih….kt umah plak sibuk melayan kerenah bb yang dah pandai merayap sekeliling umah sejak dapat walker tu…

Citer kt ofis still lagi sama. Busy update PIAM PAC utk PRI tracking  la…PIAM PAC nih sejenis paper for request budget. Selalunya avery quarter of the year kita kena prepare PAC paper utk request budget for certain project. Normally for cabling project la termasuk rerouting and civil work….Yang x bestnyer ble ada PAC, mata kitaorg akan juling tgk nombor2 dan jugak alphabet….We all kena siasat and survey betul ker project yg dipohon tuh patut release and the project must be viable la….Yang bestnyer dpt la mkn2 best sbb keje smp ke tgh malam dan printer kompem jam and stuck…hehehehe

Ble balik umah jer badan dah x larat…Nmpk katil jer terus landing la…Penat gle….Bb pun dah larat nk layan….That;s why beli walker utk dia ceriakan diri sendiri…Nasib la bb mmg sukakan walker tuh…ble letak jer dlm walker mmg x ingat dunia la…berlari sana sini..x heran mummy ad aker x der…if sebelum nih asal mummy gerak sikit mulalah angkat tangan nk ikut…hehehe…

Sejak dapat bonus last 2 weeks, hari2 mkn besar ajer..ada jer org nk belanja mkn..smp dah terdera dah perut aku nih….nk jumper nasi pun susah..asyik melantak fast food ajer..ni la yg best dan nikmatnyer time bonus….masing2 bermurah hati…and semlm kena la turn aku plak utk belanja org2 yg berkenaan…yang x dpt join may b next time if ada rezeki lebih….To Ima n kak Pah, we’ll next time k!

This week pun aku tgh tension dgn lawyer aku…smp skg x settle lagi advising bank utk reinbursement…kesannya aku terpaksa delay lg process nk masuk umah…Completion Date dh overdue, sepatutnya kena penalty dah…nasib aku sempat mintak extend..If x jawabnyer kena bayar Rm30/day…..Manyak tuh!!!! Lagipun aku dah hantar notis kuar umah sewa last month sbb Lawyer kata bole settle last month, tp hampeh..x kira aku nk mintak jugak refund…kerana dah menyebabkan aku susah hati dan kemungkinan besar merempat..hua hua hua….Risau la aku pasal umah nih….Skg tgh kejar lawyer and tgh nego dgn owner nk move in awal sikit….kalu x jawabnya tido tepi jalan la….huhuhuhu

Leave a Reply

