Perompak Lagi

Published June 30, 2011 by Qiss FendiYana

30th June 2011

Awal pagi tadi rumah jiranku kena rompak…haram x sedar ape…tido mati…..Habis dikebasnyer.

Tetambah dibantu oleh sinar lampu tangga lagi senang pencuri nk masuk…x payah terhendap2…Habis solek diletak cuka getah…maka dgn senangnyer bukak pintu pagar…

Masuk je dlm umah terus siambil barnag berharga yg dituju cam laptop, hand bag, tipon, dompet etc….

Ditambah pulak…. tuan umah kepilkan bersama no pin utk atm kad…hmmmm…mmg haru la…..bonus plak tuan rumah baru jer aktifkan had pengeluaran atm ke 24 hours services..mmmg rezeki perompak la kan?

Aku yg dgr nih mmg terasa la empathy nyer..sbb sku pernah rasa cam ner menggeletar ble kena rompak….tp dah malang x berbau kenalah terima ujian dgn redha….

So, moral of the story:

1- Aku kena lebih berhati2 sbb smlm saje perompak tuh berjaya rompak 3 bauh rumah sekali gu…rumah aku sekadar bernasib baik sbb perompak x sempat nk ambush…dia siap letak solek jiran kt depan umah aku sbb dia nk panjat umah aku plak…nasib baik ada yg nampak so sempat la sergah dia….

2- Jangan suka2 tipon maybank suh aktifkan 24hours services….

3- Jgn reveal atau catit no pin di mana2 pun dalam simpanan sendiri

4- Gunalah mangga kuning, bukan solek..Polis pun sarankan guna mangga kuning…padlock kuning

5-Sentiasa tukar kebiasaan kita utk mengelakkan pemerhatian/pemantauan perompak…

Ya Allah, jauhkanlah aku sekeluarga drp bala bencana perompak ini…Amin

Leave a Reply

