Pencuri Mangga

Published December 8, 2011 by Qiss FendiYana

8th Dec 2011

Gedebak ….gedebuk….Gedebak ….gedebuk….ketang…. ketung…ketang….. ketung….bok…bok…bok..

Aku ingat aku mimpi….Mimpi orang main wayang cina.. dengan penuh kemalasan aku bangkit jugak…dalam masa yg sama kedengaran enjin kereta yang masih hidup…bunyi macam depan umah ajer….aku pun jenguk la memalui tingkap bilik itew…

Tup tup aku ternampak jasad dua manusia tengah mengerah keringat mengait buah mangga aku itew….woit….x der keje ke pepagi dok menjolok buah mangga orang…aklau nk mintak la….

Ni mesti keje nk berniaga mangga kt pasar malam…Selalu sgt wat keje haram tuh…tp Cina mana tau haram halal..janji bole buat duit….Kira halal la tuh…..yg pastinye aku x sempat tangkap pencuri itew…Sempat sergah ajer…..jadila…Janji depa terkencing sebab terkejut dan terkantoi….

Perinagat kepada semua, sekali sekala cube tanya yg jual buah kt pasar malam tuh mmg datang dr kebun sendiri org kebun org lain….Mmg kita beli secara halal tp pemborong dapat dgn cara yg bagaimana……gelap hati cenggini….

Leave a Reply

