Ceriteraku – ScooterRider

Published June 16, 2014 by Qiss FendiYana

Mmg kebiasaanku naik scooter pegi keje… kenapa? sbb senang, cepat dan simple… x payah bgn awal pagi, kelam kabut dgn nk hantar anak bagai, kalu lambat susah nk parking kete, masalah jam dan sebagainya.

kalau naik scooter, most of the above mentioned problems are settled…ble lengah2 nk bersiap pegi keje… bole hantar anak siang sikit…x de masalah parking, jam sikit aje…masih ble redah…kuar umah kul 8pg, kul 8.30pg dah bole punch card…..TM ada sistem punch card ke?

tapi kalu naik moto, risiko lebey skit…. malang mmg x berbau..

mcm hari ni, aku diekori oleh mat rempit mana ntah…. ikut dr traffic light Jalan Puchong ke IOI Mall… aku x risau dia nk samun sbb mmg purse dok dlm moto trunk… yg aku risau digeselnye moto aku, kompem terbalik la… dlm dok follow rapat, tetiba aku brek moto sbb jam x lepas nk selit kereta2 yg tgh lintang pukang tu, then dia plak dok asyik sgt follow smp x sedar dh hampir dgn bumper kete org… apelagi…..kedeganggggg…. langgar kete org la…moto dia plak patah tengkuk….. dalam hati, PADA MUKA KO!!! dalam minda, KESIAN DIA……

rasa cam nk tolong tp x per la, abg2 moto ramai lgi kt belakang yg sudi bantu…..mereka lagi perkasa kan?

apepun risiko tetap ada di mana2…cuma masa dan ketika saja yang menentukan…. aku bersyukur ke hadrat-Nya kerana masih lagi dalam keadaan selamat untuk kembali di sisi keluarga.

– End of Story –

Leave a Reply

